Pentru orice intrebare, completare, critica sau aprobare,
....................... C O M E N T A T I va rog!
.........................

joi, 3 septembrie 2009

Spaghetele copilariei mele

Primul lucru pe care am invatat sa-l pregatesc a fost "Spaghete cu Sos." Atunci m-am indragostit de gatit :) Intr-o seara stateam cu vara-mea la ea acasa si ni s-a facut foame... si ce-am zis noi - sa ne facem ceva de mancare! Si ne-am apucat! Si-am facut spaghete! Cu sos rosu! Si-au iesit delicioase! Au fost cele mai bune spaghete pe care le-am mancat in viata mea!!! De atunci nu mi s-au parut niciodata la fel de bune :)) Dar tot imi plac la nebunie!

Ce-am folosit:
1/3 de pachet de spaghete
(eu am folosit Barilla No1 - se fierb repede iar mie imi plac de fel
spaghetele mai subtiri ca mi se par mai usoare)
2 ardei capia rosii sau 2 ardei grasi albi romanesti
o ceapa potrivita
4 capatani de usturoi
o conserva de rosii in bulion
(noi atunci am folosit numai bulion diluat in apa:))
2 linguri de bulion
busuioc proaspat - e cel mai aromat (sau uscat daca nu ati gasit proaspat)
verdeturi italiene
putin ardei iute (optional - mie imi place iute)
sare dupa gust

Se taie ceapa si ardeii cubulete
Se pun la incins cam 2 linguri de ulei si putin sare si se calesc usturoiul si ardeiul iute cateva secunde la foc pripit.
Se adauga ardeii si ceapa si se calesc 5-7 minute pana ceapa devine stravezie (vezi poza)
Se adauga rosiile din conserva (care daca sunt intregi e taie cubulete) si se mai caleste putin la foc pripit. Se presara si putine verdeturi italiene.
Se dilueaza bulionul intr-o cana de 250 - eu am foslosit conserva de rosii in bulion ca sa folosesc si ce a mai ramas in ea dupa ce am pus rosiile, se lasa cateva momente la foc pripit pana da in clocot, apoi se da focul mediu si se lasa sa fiarba aprox 20 de min.
Se fierb spaghetele conform instructiunilor de pe pachet, se scurg si se stropesc cu putin ulei de masline ca sa nu se lipeasca. In cazul in care se lipesc, turnati un jet de apa si mestecati-le.
Dupa ce a fiert 15 min, se mai adauga verdeturi italiene si sare dupa gust.
Sosul este gata in momentul in care sunt fierte ceapa si ardeii. Gustati-l sa verificati. In cazul in care sosul scade prea mult, mai adaugati o cana de apa si mai fierbeti pana sosul se ingroasa la loc. Dupa ce e gata, adaugati busuiocul si mai fierbeti 1 minut.
Se aseaza o portie de spaghete pe farfurie iar peste ele se adauga 1 - 2 polonice de sos - depinde cat de mare e polonicul si de cat de concentrate va plac spaghetele!
Pofta Buna!

2 Comentarii - Click aici si comenteaza si tu!:

Dani spunea...

bravo , tine-o tot asa

Betty spunea...

foarte tare arata blogul tau, imi aduc aminte exact cand l ai inceput..la birou :)) am crezut ca printre retetele tale gasesc si micul ala dejun de care mi ziceai ca l ati mancat in Austria parca..sa l pui, imi ad aminte ca suna delicios!
Betty

Trimiteți un comentariu

Pentru intrebari, completari, critici sau aprobari, COMENTATI va rog!

Blog Widget by LinkWithin